Skip to main content

Meisterkopien Violine - Unsere Bestseller seit 2006 - Exklusiv in Deutschland!

Auf den Unterseiten finden Sie Bilder und Beschreibungen zu den aktuell verfügbaren Meisterkopien!

Englisch English [English below]

Schon seit 2006 vertreiben wir exklusiv in Deutschland die Meisterkopien nach Vorbildern von Amati, Stradivari, Guarneri "Del Gesù" und Guadagnini (in Kindergrößen gibt es nur das Strad-Modell!) aus der Werkstatt des erfahrenen Meisters He Hung-Da. Sie sind seit langem die Bestseller in unserem Portfolio. Unter seiner Leitung haben sich mehrere erfahrene Geigenbauer, die zuvor Jahre in verschiedenen staatlichen chinesischen Werkstätten gearbeitet hatten, zu einer eigenen, neuen Firma (seit 2004) zusammen geschlossen und bauen seitdem Instrumente von geradezu erstaunlich gleichmäßig hoher Qualität, die nach wissenschaftlichen Erkenntnissen über Hölzer und Lacke in individueller Handarbeit gefertigt und optimiert werden. Und das zu einem unerhört guten Preis/Leistungsverhältnis. Bei Ihrem Geigenbauer vor Ort bekommen sie nicht einmal annähernd diese Qualität zu diesen Preisen. Konzertqualität zu Schülerpreisen!

Modelle Violine 4/4

Meisterkopie Modell Nicolò Amati 1658

Meisterkopie Modell Guarneri del Gesù 1735 "The Plowden"

Meisterkopie Modell Guarneri del Gesù 1741/42 "Lord Wilton"

Meisterkopie Modell Guarneri del Gesù 1742/43 "Il Cannone"

Meisterkopie Modell Antonio Stradivari "1715 Cremoneser"

Meisterkopie Modell Lorenzo Guadagnini

Meisterkopie Modell Giovanni Battista Guadagnini 1776

Nicht umsonst führen wir aus dieser Werkstatt Kindergeigen, ganze Violinen, Bratschen und Celli - wir sind absolut von der guten Qualität überzeugt, und die durchweg positiven Reaktionen unserer Kunden über die Jahre hinweg bestätigen uns darin. Hierbei handelt es sich um Instrumente, die für Schüler, erfahrene Hobbyspieler und Hochschulstudenten im Fach Violine gleichermaßen geeignet sind - ja sogar als Zweitinstrumente für professionelle Spieler gute Dienste leisten können!

So sorgt die Firma beständig für gute Qualität, von der der Spieler viele Jahre etwas hat!

Beispiele aus unserem Katalog:  Meisterkopien Violine und Viola

Meisterkopie Violine Guarneri CannoneMeisterkopie Violine GuadagniniMeisterkopie Bratsche MagginiMeisterkopie Violine StradivariMeisterkopie Violine Guarneri Lord Wilton

Meisterkopien Violine: Hochwertige Geige kaufen - nur bei the violin project

Basis dieser schönen Einzelarbeiten sind hoch- bzw. höchstwertige ("AAA") chinesische bzw. europäische Tonhölzer, die die Firma bereits abgelagert einkauft, nochmals mindestens 6 Jahre selbst lagert, danach die "Weißware" (Instrumentenkorpus ohne Lackierung und Set-Up) baut und diese sich weitere 2 Jahre "setzen" lässt, bevor die Werkstatt die Instrumente nach Kundenwunsch lackiert und alt-imitiert. Letzteres geschieht unter Anleitung und Überwachung eines Meisters, der nur dafür zuständig ist. So verwendet man besonders hartes, madagassisches Ebenholz für die Griffbretter (aus Bubenreuth in Bayern importiert!), französische Qualitätsstege von Despiau (**-***), in den Spitzeninstrumenten sogar kostspielige Ebenholzgarnituren aus Italien (von Bogaro & Clemente). Die europäischen Tonhölzer werden entweder in Deutschland (für slovenisches Tonholz) oder Italien (für italienische Fichte) eingekauft.

Natürlich werden alle diese Violinen in reiner Handarbeit gefertigt und lackiert. Die charaktervolle Alt-Imitation ist eine Spezialität der Werkstatt und trägt zu dem schönen und flexiblen Klang der Instrumente bei. Die Ansprache ist sehr leicht, der Klang schon im "Neuzustand" bemerkenswert ausgeglichen - beides Merkmale, die die Violinen absolut empfehlenswert z.B. für fortgeschrittene Schüler machen, die bereits im Orchester spielen und an Wettbewerben teilnehmen. Mit diesen Geigen können sich die Schüler vollständig auf ihre technischen Finessen konzentrieren und werden nicht vom Instrument "abgelenkt". Nicht von ungefähr haben wir die Instrumente schon mehrfach erfolgreich an Musikhochschulen vermittelt, z.B. für Stipendiaten. 

Gemäß der unterschiedlichen Modellvorlagen unterscheidet sich der Klangcharakter der Meisterkopien: so klingen Amatis und Strads tendentiell eher heller und brillanter (obertonreicher), mit offener e-Saite und insgesamt strahlendem Klangbild, bei etwas schlankerem Grundton- und Bassbereich. Guarneri del Gesù "Lord Wilton"s haben einen eher warmen, grundtonstarken Charakter mit etwas milderer, gedeckterer e-Saite; Kopien der 1743 "Cannone" vereinen durchaus die Offenheit in den oberen Klangregionen mit der Wärme der anderen Guarneri-Modelle; unsere "Cannonen" fallen dabei durch einen besonders glatten, von Anfang an perfekt ausbalancierten Klang auf. Diese Unterschiede sind aber eine Geschmacks-, keine Qualitätsfrage! Unterschiede in der Qualität ergeben sich aus den einzelnen Holzausführungen und klangliche Ausarbeitung:

Meisterkopien "A" - Konzertviolinen Orchester

Meisterkopien "AAA" - Konzertviolinen Solo 

ENGLISH

Englisch English Since 2006the violin project has been exclusively distributing masterly copies of vintage violin, viola and cello models Stradivari, Guarneri del Gesù, Nicoló Amati, Giovanni Battista Guadagnini, Matteo Gofriller) made by the renowned Guangzhou-based workshop under the superision of Master He Hung-Da. Under his leadership, several experienced master makers, previously employed by other workshops or factories, formed a new company in 2004 to produce instruments on a higher level. And indeed, in the years since then, there has been a remarkably constant string of fine quality instruments from that workshop, relying on scientific knowledge about the selection and maturation of woods, varnishing & antiquing and expert allround workmanship. Not to mention that these professional instruments come at a still very reasonable price!

It is no coincidence that were are carrying anything from this shop, from half- to full-size violins, to violas (15" -16.5") and cellos - it's because we have been completely satisfied with their quality over the years - and so are our customers! We received many enthusiastic comments from our clients (you can read some of them. in German, at the bottom of this page). And, mind you: We are talking about instruments that are suitable (and highly recommendable) to players of vastly different levels: from the ambitious beginners and aspiring students to seasoned amateur players and senior violin conservatory attendees. In several cases we have successfully sold them as back-up instruments to professional orchestra players, who came to our studio and realized the fine quality.

The backbone of these very fine instruments are selected- and top-quality woods from either China or Slovenia or Italy. The workshop buys these high grade woods "pre-dried" from international tonewood dealers, then continues to mature them for another 6 years minimum, builds the "white bodies" (finished instrument without varnish & set-up), which are then dried for another two years. Only after that extended maturation period are they ready to be varnished (and, in most cases, antiqued) according to the wishes of their customers. A single master is responsible for the varnishing of all the instruments, which again contributes to the high standard this workshop is known for among insiders. The wood used for the parts (pegs, fingerboards, chinrests and tailpieces) are of very fine quality, too: Ebony from Madagascar is used for the fingerboards because this kind of ebony is known for its extreme durability. The company buys those from Bubenreuth in Germany! Pegs, tailpieces andf chinrests are made of polished Indonesian ebony. The bridges are made by Despiau in France, the best manufacturer of string instrument bridges in the world (*-***, depending on the grade). Slovenian tonewoods are purchased in Germany, Italian spruce in Cremona. Nothing is left to chance, nothing is taken for granted!

And, of course, the workmanship itself: all violins, violas and cellos are made and varnished carefully by hand. The characterful antiquing is a specialty of this workshop, and it contributes to the "vintage" sound; but of course, for those who prefer their new instrument to look new, too, we also carry a selection of these. Please inquire!

The sound of the instruments, even before they have been "broken-in" (think of 100-150 hours of playing), is remarkably beautiful, flexible and balanced - but of course it will even further improve with time. Also, the response is quick and immediate, the soundstage open, and the requisite overtones needed for good projection in the hall are there from the beginning. These characteristics are all important for the aspiring student in particular, since he or she needs an instrument that is easily played, so he or she can concertrate on improving their technical abilities. It is no conincidence either that we have often sold these workshop violins, violas and cellos to music conservatories for senior students and scholarship holders to practice and perform in live concerts. Or that many children have played on them when they took part in national competitions.

The workshop produces a variety of models (decribed in more detail below) because they differ in timbre and character. Amatis and Strads usually sound more open and brilliant on the e-string, while on the d- and g-string they are a little less powerful than the others. In contrast, the popular "Lord Wilton" model from Guanreri Del Gesù will produce a warmer, altogether darker-hued sound, with a milder, slightly veiled e-string. The most famous of all, perhaps, is Del Gesù's "Il Cannone" (so named by its former owner, Paganini) - and it unites the qualities of these two extremes. These aren't differences in quality, but in character. To each player his or her own violin!

Differences in grade are generated by the selection of woods, mostly: We offer "selected Chinese woods" (spruce from the Himalayans, maple from the Altai Mountains), "top-grade Chine woods" (dito), European "A"-grade woods (from Slovenia), and, finally, Italian spruce and Slovenian maple. The instruments are priced accordingly. As such, we recommend the different specimen as "concert violin orchestra", "concert violin ensemble", and "concert violin solo". Each of these grades guarantees a bang for the buck second to none. Hitherto you may have had to spend several thousands for a concert level violin, especially for those older ones that come with a certificate! OTOH, you may have been disappointed with the flat sound of a fiddle you ordered from Shanghai because "it seemed to be so cheap". And now you can't return it.

We have been specializing in high quality Chinese string instruments since 2003. It is easy to find a lot of low-grade violins, violas and cellos from there on the web. Believe us, it is not so easy to find the good ones. They'll come at a price, but it's still a competitive one when compared with the huge amounts you'll have to pay for true(!) European-made instruments. Buy with confidence!

The prices indicated are instrument-only, but of course you can add a bow (wood or carbon fibre) and a deluxe case to create your own, unique outfit. Shoulder rests, resin and Wittner tailpieces (i.e. with 4 fine tuners) are available too.